O letošních letních prázdninách jsme byli nejprve pár dní v našem známém kempu Lindenstrand u Wolfgangsee. Tentokrát tam s námi byla moje kamarádka Maruška s rodinou a nakonec ještě dojel i Mafi s rodinou.

17.8. Příjezd. Ještě jsme se stihli vykoupat v jezeře, než se zkazilo počasí.

Ferráta Brustwand

18.8. Celé dopoledne s přestávkami pršelo. Když se konečně počasí umoudřilo, dojeli jsme na parkoviště k Almgasthov Kleefeld za Stroblem, kde jsme si zopakovali krátkou ferrátu Brustwand. Chtěli jsem otestovat slečny Anežku a Ludmilu, jak jim to půjde, než se pustíme do něčeho delšího, (měli jsme totiž v plánu Katrin u Bad Ischl). Holky dost bojovaly a potom řekly, že jim to úplně stačilo. Mezitím si Tomáš s našimi nejmladšími Vojtou a Berinkou udělali krátký okruh kolem ohrad zvěře (jeleni, daňci, kozy, akorat ta černá prasata už tu nebyly). Jen jsme sedli do auta, začal velký slejvák. To jsme to teda stihli akorát.

01MIMG_6818lr02BZP8180092lr

Když přestalo pršet, běželi jsme jsme se vykoupat, abychom to stihli do západu slunce. Potom se už rychle ochlazuje.

Zwölferhorn a Loď přes Wolfgangsee

19.8. Druhý den jsme zorganizovali celodenní kombinovaný výlet. Zdatní cyklisté (Anežka, Ludmila, Maruška s Tomášem a já) dojeli na kole do St.Gildenu. Cyril tam autem dovezl naše malé (Vojtu a Berinku). Na parkovišti před centrem jsme se s ním setkali, naložili jsme naše kola do auta, naopak Vojtu a Berinku jsme na kola posadili. Cyril odjel do kempu. Sám si potom udělal okruh na kole na Zwölferhorn.

05OLP8190073lr06OLP8190105lr

My jsme mezitím jeli lodí do St.Wolfgangu. Plavba se nám moc líbila, sluníčko svítílo, kochali jsme se výhledy. V St.Wolfgangu jsme si prohlédli zubačku na Schafberg a hladoví skončili u nedalekého minigolfu.

04BZP8190297lr03BZP8190278lr

BZP8190246BZP8190324

Potom jsem si já s Maruškou udělaly pěšky malé kolečko nad St.Wolfgangem, zatímco Tomáš s dětmi si dali minigolf. Nakonec jsme všichni pokračovali lodí do Gschwendtu. Odtud to bylo do našeho kempu nejkratší cestou 4 km, ale Tomáš hledal zkratku a kvůli soukromým pozemkům jsme ušli skoro 5 km.

Bad Ischl

20.8. Další den jsme vytvořili zase jiné dvě skupiny. První skupina ve složení Tomáš, Maruška a Vojta, jeli do Bad Ischlu autem, my ostatní - Cyril, já, Anežka, Ludmila a Berinka (v sedačce) jsme jeli na kolech. Cestou jsme se zastavili před Stroblem a vykoupali jsme se v jezeře. Já jsem si pod vodou nakopla nohu o šutr a Berinka šlápla na něco ostrého a řízla se do chodila. Ale přes to jsme statečně poračovali dál směr Aigen a Ramsau. Po výborném obědě jsme jeli dál přes Lindau do Bad Ischelu. Zrovna tam probíhaly nějaké slavnosti, tak tam bylo hodně lidí. Proši jsme střed města a trhy na břehu řeky a nakonec jsme skončili na suprovém městském dětském hřišti. Mafi s rodinou mezitím na kole objel Wolfgangsee, ale i když projížděl přes Bad Ischl, časově jsme se nesešli, takže jsme se potkali až večer v kempu. Na zpáteční cestě jsme se ještě naposledy zastavili u Ischelu na koupání. Voda byla pěkně studená. Cyril učil holky splouvat v proudu. Chvíli po tom, co jsme vyjeli směr Graben se Cyril po kontaktu řidítky se zábradlím můstku na břehu Ischelu zřítil ze svahu k řece, ale až na ulomený držák na GPS se jemu ani Berince nic nestalo.

07OLP8200202lr08OLP8200214lr

21.8. Opět deštivý den. Maruška s rodinou balí a jedou domů. My zůstáváme v kempu.

Přejezd do Italských Dolomit

22.8. Odjíždíme. Mafi domů a my pokračujeme na jih do Dolomit. Stanujeme v Internacional Camping Olympia nedaleko Cortina d'Ampezzo.

BZP823037813BZP8250812lr

Lezení v sedle Falzarego

23.8. Na rozdíl od Wolfgangsee tam bylo celou dobu slunečno a ráno dost chladno, čepice i péřovka se hodila. První den jsme jeli lézt do sedla Falzarego. Byla tam úžasná, neoklouzaná, zajištěná skála s nádherným výhledem a pohodovým místem pod cestami, kde se ani děti nenudily. Dokonce i pivo se dalo chladit v potůčku. Celkem jsme s Cyrilem vylezli 5 cest, Anežka 2 a Berinku jsme prvně oblékli do sedáku a pověsili na první borhák, kde si hrála na latadlo a žabičku a moc jí to bavilo. A potom si vylezla půl cesty a zvládla i spouštění, což začátečníkům dělá větší problém než lezení nahoru. Vylezené cesty: S.N. 4a, Friends 4a, Assodi Banana 5a, Totem 5b, Bilanciamento 4a.

09BZP8230424lr10BZP8230459lr

Na zpáteční cestě jsme se ještě zajeli podívat do nejvýše položeného průsmyku v Dolomitech Giau 2236 m.n.m. Fotili jsme nádherné výhledy na Tofany, Cinque Torri a ostatní dominanty. Anežku potěšilo stádo koní. Potom jsme se ještě zastavili v Cortině d´Ampezzo, abychom si prošli město a nakoupili nějaké mapy a průvodce.

BZP8230540BZP8230511

Nuvolau

24.8. Druhý den jsme šli okruh ze sedla Giau ferrátou na Nuvolau 2574 m.n.m. a zpět kolem Averau do sedla. Vlastně se obešla celá hora. Berinka šla nejprve sama. Dokonce jsme viděli i sviště. Na Ferrátu vzal Cyil Berinku do krosničky, byla ale v sedáku i helmu měla a Cyril si ji projistotu ještě smycí přicvakl k sobě, ale cesta těžká nebyla. Anežka zvládala B ferrátu sama výborně. Bylo dost horko. Na vrcholu u chaty Nuvolau jsme se vyfotili a vyrazili dolů, Cyril ještě chtěl zaběhnout na Averau 2649 m.n.m., ale Berinka už usínala, a já bych krosničku s ní neunesla a Anežka už toho taky měla tak akorát, tak jsme se vraceli společně. Stejně už cestou Anežka dost brlala, takže nám nakonec Cyril utekl a šla jsem s Anežkou sama.

12BZP8240733lr11OLP8240354lr

25.8. Odpočíváme v kempu. Anežce se projevila viróza, kterou měli Mafiho děti u Wolfgangsee. Aspoň jsem si s Berinkou chodila hrát na břeh řeky, která protéká těsně kolem kempu. Sledovaly jsme teké vrtulníky, které létaly na blízký heliport, který fungoval na zrušeném letišti Cortina d'Ampezzo - Fiames. Letiště bylo v provozu v letech 1962 - 1976. Největší provoz, takže pěkný rachot nad kempem, byl brzo ráno a pak odpoledne.

13BZP8250812lr14BZP8250817lr

Tofana di Rozes

26.8. Cyrilovi už odpočinek stačil a tak se vydal sám na Tofana di Rozes 3225 m.n.m. A až tu budem příště, plánuje přechod Tofana di Mezzo a Tofana di Dentro.

15BZP8261034lr16BZP8261136lr

Grotta della Tofana

27.8. Už bylo Anežce dobře, tak jsme šli na ferrátu Grotta della Tofana. Cesta dokonce prochází jeskyní, takže čelovky na helmy byly nutností. Cesta zase nebyla těžká, Berinka se částečně nesla v krosničce a částečně lezla sama.

17BZP8271225lr18BZP8271245lr

28.8. Moc se nám tu líbilo. Ještě by tu bylo co dělat, ale prázdiny pomalu končí a cestovatelská únava se hlásí, tak balíme a jedeme domů.

VÝBĚR PĚKNÝCH FOTEK JE JEŠTĚ VĚTŠÍ, NEŽ JE V TOMTO ČLÁNKU, TAK JSME SE ROZHODLI JE DÁT SEM: WOLFGANGSEE A DOLOMITY 2016.