Na přelomu července a srpna jela celá naše rodina s autobusovým zájezdem s Boučkem na čtrnáct dní na lehké řeky do Francie.

23.7.
Asi 20 km řeky Allier nakonec jela jen menší skupina zkušenějších, protože se nepodařilo autobusu sjet v Prades k řece, aby tam vysadil zbytek lidí. Cyril si užil pádlování a já s holkama jsem se zatím zabydlovala v kempu. Byl tam i bazén.

24.7.
Řeka Tarn. Anežka jela na svém kajaku, který si večer polepila nálepkami. Cyril, já a Berinka jsme jeli na Barace. Dnešní úsek byl lehký, tak jsem se pomalu přestávala bát. Voda tekla pomalu, takže se muselo hodně pádlovat. Řeka tekla krásným údolím lemovaným vysokými skalami. V některých místech se i dalo skákat ze skal do vody.

3 4

25.7.
Další úsek na řece Tarn. Anežka přesedlala z kajaku na Baraku s Petrem na háčku. Bylo vidět, že kormidlování a společnost na lodi se jí líbilo víc. Občas se objevila i nějaká zajímavější místa než samý volej. A také se lidi střídali na našem padleboardu.

5 6 47 48

26.7.
Ráno jsme si přivstali, abychom mohli pozorovat východ slunce na hoře Pic. St. Loup.
Já s Berinkou jsme pak měly příjemný odpočinkový den u bazénu a potom u řeky v kempu.

7 8

Anežka s Cyrilem zdolávali kaňon Ravin des Arcs.

9 10

27.7.
Další den jsme zase všichni společně sedli do lodí na řece Herault. Byl to jen krátký, zajímavý úsek.

11 12

Odpoledne jsme se zastavili na koupání v Ďáblově soutěsce a potom přejeli k moři. Večer jsme pozorovali zatmění měsíce.

13 14

28.7.
Mrňavých mravenců v kempu De la Brise u moře v národním parku Camargue bylo hodně. Jídlo muselo být jedině v loďáku. Na lidi ale nešli. Užíváme si koupání střídavě v moři a v bazénu s tobogánem a různými zábavnými sprchami.

15 16

A kdo měl pocit, že by se nudil, měl možnost si sjet Malou Rhonu. Odpoledne jsme si s dětmi prošly město Saintes Maries de la Mer a projely se po národním parku vláčkem. A večer jsme slavili jedny narozeniny.

17 18 19 20

29.7.
Řeka Gard. Začátek byl pěkně vypečený. Jak nástup na řeku, tak přítok, po kterém jsme se museli na Gard dostat. Dál už to bylo v pohodě. Během obědové přestávky někteří zkoušeli eskymáky. Pod slavným akvaduktem Pont du Gard skončilo naše pádlo k paddleboardu. Byla tam velká hloubka, takže se nám ho nepodařilo najít.
Večer jsme dojeli do kempu u Avignonu a ještě jsme stihli všichni naskákat do bazénu. Berinka se konečně odhodlala po pobízení Křivánky odložit rukávky a plavala pod vodou bez nich.

21 22 23 24

30.7.
Prohlídka Avignonu.

25 26 27 28

31.7.
Cyril se opět přeskupil do canyoningové skupiny na kaňon La Rajole.

29 30 31 32

Já s holkama jsem si užívala koupání ve skalních žlabech na řece pod kempem.

33 34

1.8.-2.8.
Řeka Ardéche - dvoudenní plutí s přespáním v bivaku. Nakonec se nám podařilo naskládat vybavení na dva dny do lodí. Banánů (plastových lodí obsazených nejčastěji začátečníky) bylo hodně, naštěstí jen do poloviny ke skalnímu mostu. Dál už jsme měli řeku skoro sami pro sebe.

35 36 37 38

Počasí máme celou dobu úžasné, velké horko se dalo řešit chlazením v příjemné čisté vodě řek. Večerní hřmění a krátka přeprška přesně ve chvíli, kdy jsme vysedli na tábořišti byla jen příjemným ochlazením. Ale jen na krátkou chvíli. V noci už zase někteří spali pod širákem, jako od začátku akce. Berince se naskytla příležitost vyzkoušet si Fílův kajáček.

39 40

Večer jsme přejeli k Ubaye. Kemp Le Lauzet byl velmi příjemný mezi stromy, ticho, jen šumnění řeky, žádný rámus reprodukované nebo živé hudby. Večeři jsme si tentokrát připravili na místním grilu.

3.8.
Ubaye, nejtěžší voda za celou dobu. Anežka si jí zrovna užila na kajaku. Po dvou krysách raději přestoupila na Baraku. Ledovcová voda byla chladná a rychlá. Občas proud směřoval pod vrbičky nebo v zatáčce překážel větší kámen. Závěr úseku byl umělý kanál, bez zatáček. To už to jen houpalo. Zkušenější pádleři si potom ještě sjeli druhý, těžší úsek až do kempu.

41 42

4.8.

Řeku Durance jel z nás jen Cyril s Anežkou. Na začátku si mohli všichni užít skluzavky z bazénku. Díra nebyla tak vyhazovací, jak předestíral náčelník, i když někteří se i tak vykoupali.

43 44

Já s Janou a holkama jsme se byly zatím koupat v nedaleké přehradě. Večer jsme si všichni prohlídli Embrun a pak jsme se vydali na cestu domů.

45 46

Fotky jsou jak naše, tak i některých účastníků zájezdu.

Další fotky jsou v galerii na googlu.