5.8. Já s tátou, Luckou, Matějem, Kryštofem a spoustou dalších lidí jsme se 5.srpna 2016 nasáčkovali do pěti tranďáků a několika osobních aut a vyrazili jsme na dlouhou noční cestu do Bosny.

6.8. Do lodí, které jsme nejprve museli nafouknout, jsme sedli v Krupě na Vrbasu. Byla to lehká řeka na rozpádlování. Guli nám nejprve uděloval pokyny, jak to na vodě bude, jak máme sedět v lodi apod.

01LIMG_6802lrP8060010

Odpoledne jsme si prohlíželi vodopády a mlýny na jednom přítoku Vrbasu.
Spali jsme v kempu, kde jsme nasedali do lodí. Já s klukama jsme ukecali tátu a Lucku, abychom mohli spát v dolním patře naší Oranžády. Nebyla tam žádná okna a vlastně to ani nebyl tranďák (Ford Tranzit), ale bylo to LT (Wolzwagen Long Transporter). Táta se do auta nevešel a tak spal pod plachtou, kterou napnuli mezi auty.

7.8. Druhý den jsme se zastavili v Podmilačje, kde je starý kostel a ještě jeden nový nedostavěný. Byla mi zima, tak mi táta půjčil svoje Bohatýrské triko, které hřeje i mokré, a abych se ještě zahřála, točila jsem se s mývalem. Další zastávka byla v Jajce, kde jsme prozkoumávali ruiny hradu a kochali se nádhernými vodopády Plivski.

02IMG_4312lrimg_4334

Opět jsme spali v kempu, kde se dalo i koupat v Borackém jezeře. Já jsem zkoušela jezdit na paddleboardu.

8.8. Dál jsme sjížděli řeku Neretvu. Ta už byla těžší (peřeje, soutěska, skoky, objíždění velkých kamenů). Guli ukazoval kudy máme jet a na některých stupních, kde bylo málo vody, nás sešupoval dolů.

03P8080153lr04P8080220lr

9.8. Odpočinkový den v Mostaru. Viděli jsme tam tam historický most. Táta mi tam koupil kromě zmrzliny i úžasného oslíka.

10.8. Dojeli jsme do kempu Prapratno v Chorvatsku. Pláž u kempu byla přeplněná, tak jsme zase sedli do lodí a přepádlovali jsme po moři na klidné místo, kde jsme byli sami. Koupali jsme se a při šnorchlování jsme pozorovali velké množství mořských ježků. Doktůrek si napasoval paddleboard do větví stomu a udělal si z něj vyvýšené lehátko. Já s klukama jsme z něj pak házeli na ostatní šišky.

06IMG_4519lr07LIMG_6898lr

11.8. Dopoledne jsme šli do jedné minizoo. Byl tam pštros, osli, poník, kozy, sovy a slepice. Potom jsme navštívili místo, kde se točil Vinetou - pohoří Velebit v Chorvatsku. Děsně foukalo. Viděli jsme Obrovackou soutěsku. V Seline jsme si dali oběd a zmrzlinu! Spali jsme v kempu Pisak u Paklenice. V kempech většinou chodíme na večeři do hospody, jinak vaří táta sám a jednou jsme vařili dohromady s Luckou a klukama.

08IMG_4598lr09IMG_4631lr

Ráno se mi nechtělo vstávat, dostala jsem snídani skoro až do spacáku. Byla tam velká kamínková pláž, ale nekoupali jsme se, protože byla zima.

12.8. Kochali jsme se Slunjskými vodopády. Jeli jsme řeku Mrežnici, bylo tam skvělé koupání v tůňkách a skákání skoků. Cestou jsme napočítali asi 100 vodních želv.

11P8120423lr10IMG_4668lr

13.8. Pokračovali jsme po Mrežnici. Rodiče nás vysadili na kůly, které trčely z řeky a chtěli nás tam nechat.

13P8131794lr12P8131403lr

Poslední peřej mě táta opustil a já jsem sama musela sjet v lodi a kormidlovat jednoduchou část. Táta šel podél řeky po břehu a fotil. Pak jsem mu, ale dovolila nastoupit zpět do lodi.

14.8. Jeli jsme domů, byla to dlouhá cesta, ale Bosák nás při zastávkách bavil svými historkami.

05IMG_4477lr

Anežka za pomocí mámy

DALŠÍ PĚKNÉ FOTKY JSOU TADY: LETNÍ PLÁŽOVÁ BOSNA 2016.